Nieuws

Kraftwerk koffer 228-delig
RUSTYCO Reactor !!
Nieuwe reactor maakt bouten los die ECHT vast zitten !!

Online catalogus
online catalogus

HUVA webshop
onze webshop

Ik Wil onderdelen.nl
online shop

Diagnose Expert
Diagnose Expert

Ik Wil onderdelen.nl
online catalogus

BPW the quality factor
BPW

SAF
SAF

Bosch "coated" remschijven: coating niet verwijderen a.u.b.

 

remschijf

 

U hebt ze beslist al vaker gezien: Bosch-remschijven met daarop een beschermende coating. Het Bosch-gamma telt intussen meer dan 220 verschillende types.

De Coating

Net als alle andere Bosch-remschijven biedt ook dit type een uitstekende remkracht, een langdurige bescherming tegen erosie en bijzonder hoge toleranties wat eventuele variaties in dikte betreft.

Extra is dat deze voorzien zijn van een speciale coating. We onderscheiden twee types:

- Zinkstof-coating: een gedeelte van de remschijf is voorzien van een coating op waterbasis met zinkvezels

- ALUTherm-coating: via een thermische behandeling word de remschijf volledig bedekt met een laagje aluminium.

Opgelet bij montage

Het bijzondere is dat u deze coating - in tegenstelling tot een traditionele olielaag- helemaal NIET HOEFT TE VERWIJDEREN voor u de remschijf monteert. Integendeel: het is de bedoeling dat hij blijvend bescherming biedt. En de coating die aanwezig is op de frictievlakken verdwijnt vanzelf na de eerste 10 a 20 keer afremmen.

De Vooroordelen 

Omdat deze schijven klaar zijn voor montage, besparen ze u om te beginnen tijd en energie. Bovendien zorgt de coating ervoor dat de schijven tot 5 keer corrosiebestendiger zijn dan schijven met een olieachtige bescherming. En omdat u geen brake-cleaner hoeft te gebruiken om de schijf te ontvetten, is deze methode ook ecologischer. Daarbij komt nog een esthetisch voordeel : omdat de schijven niet roesten, zien ze er ook beter uit, vooral dan in combinatie met velgen met open design.